Organizator:

SUV coupé uzupełnia rodzinę pojazdów e-tron: Audi e-tron Sportback

Podziel się

Sportowo-elegancka stylistyka, nowe reflektory, do 300 kW mocy i 442 km zasięgu - to wszystko ma do zaoferowania nowe Audi etron Sportback.

Samochód wyprodukowany przez koncern z Ingolstadt charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,25. Oznacza to lepszy wynik niż w przypadku siostrzanego modelu. Tak dobre rezultaty to zasługa kształtu karoserii. Aerodynamika ma przełożyć się na mniejsze zużycie energii, a tym samym lepsze zasięgi. Gdyby komuś zależało na zwiększeniu wydajności, może skorzystać z opcji wirtualnych lusterek bocznych, w których zamiast szkła zamontowano kamery. Lusterka dostosowują się do trzech sytuacji automatycznie: podczas jazdy po autostradzie, przy manewrach skręcania i i parkowania. 

Wyróżnikiem nowego Audi są także nowe reflektory diodowe Matrix. Światło pochodzi tu z podzielonych na malutkie piksele diod, oświetlających drogę z wysoką rozdzielczością. Kryje się za nimi technologia zwana w skrócie DMD (Digital Micromirror Device – cyfrowa matryca z mikrozwierciadeł), stosowana także w wielu projektorach wideo. 

 

Sportback będzie dostępny w dwóch wersja silnikowych - Sportback 55 quattro i 50 quattro. Przy każdej z osi Audi e-tron Sportback 55 quattro zamontowano asynchroniczny silnik elektryczny zasilany prądem trójfazowym przez układ energoelektroniczny pojazdu. Przy mocy 265 kW i momencie obrotowym 561 Nm oba silniki elektryczne sprawiają, że ten SUV-a coupé energicznie rusza z miejsca i jedzie prawie bezgłośnie, nie emitując lokalnie zanieczyszczeń do atmosfery. Audi e-tron Sportback 55 quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznieprędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Już w momencie rynkowej premiery, Audi oferować będzie tego SUV-a coupé z całkowicie elektrycznym napędem również w innej wersji silnikowej. Model e-tron Sportback 50 quattro generuje moc wyjściową 230 kW i moment obrotowy 540 Nm  Akumulator w tym przypadku ma tylko jeden poziom, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw. Ten układ ważący o ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro** magazynuje 71 kWh energii brutto (64,7 kWh netto). Dzięki temu, pojazd na pełnym ładowaniu może pokonać do 342 km (według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP). Audi e-tron Sportback 50 quattro osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.