Organizator:

Rzeczpospolita: elektromobilności w Polsce brakuje energii

Podziel się

Piątkowe wydanie dziennika przywitało czytelników obszernym materiałem o elektromobilności na pierwszej stronie gazety.

Nieczęsto temat elektromobilności gości na czołówkach największych polskich gazet. Tym bardziej szkoda, jeśli dzieje się to pod takim pretekstem. "Elektryki na hamulcu" - taki na główek przywitał wszystkich, którzy sięgnęli po piątkowe wydanie "Rzeczpospolitej". Nie brakuje w nim gorzkich słów na temat tego, jak przedłużające się uruchomienie dopłat dla samochodów elektrycznych hamuje rozwój tego segmentu motoryzacji. 

O niekończącej się opowieści o planowanych dopłatach pisaliśmy już wielokrotnie. Chronologię zdarzeń przypominają również dziennikarze "Rzeczpospolitej". Od planowanych dopłat już na początku tego roku w kwocie 37,5 tys. zł, przez omyłkowe opodatkowanie dopłaty, po zmniejszenie wsparcia do 19 tys. zł, które nawet teraz stoi pod dużym znakiem zapytania. Jak czytamy w artykule, taka niepewność bardzo szkodzi przede wszystkim producentom, którzy spodziewając się dopłat zmodyfikowali swoją ofertę, aby więcej pojazdów zostało objętych dofinansowaniem. – Pandemia gwałtownie zatrzymała sprzedaż nowych samochodów. Powrót pozytywnych nastrojów konsumenckich jest niezbędny, a uruchomienie dopłat z pewnością może pomóc – mówi Tomasz Tonder, dyrektor PR i spraw korporacyjnych Volkswagen Group Polska. 

Cały artykuł przeczytacie na stronie Moto.rp.pl

Zupełnie inaczej na Zachodzie

W innym tekście na łamach "Rzeczpospolitej" dla kontrastu przedstawiono, jak sytuacja z dopłatami ma się w krajach zachodniej Europy. Niemcy ogłosiły, że kupujący nowe auta elektryczne będą mogli liczyć na dopłaty rzędu 40 tysięcy złotych. Na tę kwotę złoży się 6 tysięcy euro wsparcia od rządu i 3 tysiące od producenta. Na samochody z czystym napędem stawia również Francja, która przygotuje wsparcie rzędu 8 miliardów euro, z czego aż 5 miałoby trafić do Renault. Dopłaty dla konsumentów mają zostać zwiększone z 6 do 7 tysięcy euro, a w przypadku zakupu na firmę wysokość dotacji ma wynieść 5 tysięcy euro. 

Więcej o dopłatach do aut elektrycznych w Europie przeczytacie TUTAJ