Organizator:

Nowy wariant Porsche Taycan zaprezentowany. Poznajcie Cross Turismo

Podziel się

Premiera nowej wersji bardzo chwalonego Porsche Taycan, stała się faktem. Tym razem Porsche zaprezentowało wersję Cross Turismo, kontynuując elektryczną ofensywę w swoim portfolio. Linia całkowicie elektrycznych samochodów sportowych, zyskała wszechstronny model z napędem na cztery koła co czyni go wersją bardziej terenową.

Taycan w wersji do zadań specjalnych

Nowy elektryk od Porsche może być w zasadzie dalekim kuzynem Cayenne, jeśli chodzi o uniwersalność i terenowe zacięcie. Podobnie jak sportowa limuzyna Taycan, nowy Taycan Cross Turismo korzysta z innowacyjnego napędu elektrycznego o architekturze 800 V. Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym zapewnia bezkompromisową dynamikę również poza utwardzonymi drogami. Czterdzieści siedem milimetrów dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach i ponad 1200 litrów przestrzeni ładunkowej, z dostępem przez dużą tylną pokrywę, sprawiają, że Taycan Cross Turismo jest pojazdem naprawdę wszechstronnym.

Cztery warianty z 4x4 w standardzie i zawieszeniem pneumatycznym

Samochód będzie oferowany w czterech odmianach. Standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh. Gama wariantów obejmuje:

  • Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389-456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388-452 km
  • Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395-452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388-419 km

Sportowa sylwetka i design zbliżony do conceptu Mission E

Design modelu Taycan Cross Turismo jest bardzo zbliżony do wyglądu koncepcyjnego studium Mission E Cross Turismo, zaprezentowanego podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Jego sylwetkę definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, przez projektantów Porsche nazywana „flyline”. Elementy wzornictwa odwołującego się do świata off-roadu obejmują nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi. Z pakietem Off-Road Design nowy Taycan Cross Turismo zyskuje specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Z jednej strony podkreślają one efektowny wygląd, z drugiej – zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni.

Sportowe akcesoria: nowy tylny bagażnik i rowery elektryczne Porsche

Specjalnie dla modelu Taycan Cross Turismo inżynierowie i projektanci Porsche opracowali nowy tylny bagażnik, który mieści do trzech rowerów i wyznacza standardy pod względem kompaktowych gabarytów oraz łatwości obsługi. Bagażnik ma uniwersalną konstrukcję – może służyć do przewożenia różnych typów rowerów. Jedną z innowacyjnych cech, jakie go wyróżniają, jest możliwość otworzenia tylnej pokrywy nawet z przymocowanymi rowerami. Równocześnie Porsche prezentuje dwa wysokiej klasy rowery elektryczne: eBike Sport oraz eBike Cross. Ponadczasowe wzornictwo i mocna, zrównoważona technika napędu sprawiają, że są one idealnie dopasowane do charakteru Cross Turismo.

Samochód trafi na rynek latem 2021 roku, a ceny będą się rozpoczynać od 436 tysięcy złotych w wersji 4S Cross Turismo.