Organizator:

Nowy Lexus ES zaprezentowany

Podziel się

Niedawno marka Lexus podzieliła się swoimi planami związanymi z elektromobilną przyszłością, które zacznie realizować już niebawem. Tymczasem japoński producent zaprezentował nam najnowszą propozycję w segmencie limuzyn model ES, dzięki któremu pozycja marki w tym segmencie ma być jeszcze mocniejsza. W nowym modelu odświeżono stylistykę oraz wyposażono go w najnowsze technologie.

Nowa wersja lubianej klasyki

Model Lexus ES, to znana i ceniona od lat konstrukcja, która zadebiutowała w 1989 roku i należy do najważniejszych samochodów w gamie Lexusa. Do dziś Lexus ES znalazł łącznie ponad 2,65 mln nabywców w przeszło 80 krajach.

Zgodnie z zasadą „Always On” („Zawsze gotowi”, „Zawsze w uderzeniu”), projektanci i inżynierowie Lexusa nieprzerwanie pracują nad rozwijaniem swoich modeli. Dotyczy to także Lexusa ES, którego nowa wersja została znacząco udoskonalona w porównaniu z modelem zaprezentowanym w 2018 roku klientom z Europy Zachodniej i Środkowej.

Najnowszy wariant ES jest dostępny w Europie z samoładującym się napędem hybrydowym 4. Generacji, cechuje się też jeszcze lepszym poziomem wyciszenia i bardziej komfortowym zawieszeniem. Producent przekonuje, że uzyskał w nim jeszcze bardziej precyzyjną, płynną koordynację między przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem w każdej sytuacji.

Patenty Lexusa zastosowano do usprawnienia i usztywnienia elementów tylnego zawieszenia, aby zapewnić wysoki poziom stabilności w takich sytuacjach, jak np. gwałtowna zmiana pasa ruchu przy wysokiej prędkości. Natomiast wersja ES F SPORT została wyposażona w adaptacyjne zawieszenie AVS, wykorzystujące nowe rozwiązania, dzięki którym możliwe było uzyskanie zarówno komfortu amortyzacji, jak dobrych reakcji na ruchy kierownicą.

Ponadto nowy ES wyposażony został w innowacyjne technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego w najnowszej wersji pakietu Lexus Safety System + 2.5, zapewniające użytkownikom auta jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

Nowy grill i światła główne – nowy charakter

Wygląd i charakter nowego ES został unowocześniony dzięki przeprojektowanemu grillowi i nowym światłom głównym.

Zachowując charakterystyczny wygląd przodu Lexusa ES, pewnym zmianom poddano przedni grill, zmniejszając liczbę pionowych żeber i wprowadzając zestaw elementów w kształcie litery L, które łącznie tworzą wrażenie poziomego przepływu i silnego dążenia w przód.

Modele z lampami jednosoczewkowymi mają teraz węższe, bardziej zwarte obudowy przednich świateł, natomiast reflektory trójstrumieniowe wyposażono w system adaptacyjnych świateł głównych BladeScan® – również w zwężonych, ostrzejszych obudowach.

Jeśli chodzi o wnętrze, w ofercie pojawiła się nowa skórzana tapicerka w odcieniu Forest Brown, tapicerka ze sztucznej skóry oraz dwukolorowe siedzenia dla wersji F SPORT. Ponadto niektóre funkcje – jak te wywoływane poprzez nowy ekran multimediów – stały się bardziej przyjazne użytkownikowi.

Napęd hybrydowy czwartej generacji

ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji, odznaczającą się bardzo niskim zużyciem paliwa (ok. 4,7 l /100 km w cyklu mieszanym), minimalną emisją niepożądanych substancji oraz doskonałą reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultrawysokiej sprawności oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM. Napęd hybrydowy charakteryzuje brak wielu elementów podatnych na zużycie charakterystycznych dla napędów konwencjonalnych m.in.: turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe, sprzęgło, alternator, pasek klinowy. Dodatkowo jazda hybrydą ogranicza zużycie tarczy i klocków hamulcowych oraz opon.

Nowe technologie z zakresu bezpieczeństwa

Nowy Lexus ES jest wyposażony w zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Jego działanie opiera się na jednosoczewkowej kamerze i radarze milimetrowym. Pakiet został rozbudowany o awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist oraz udoskonalony system rozpoznawania pasa ruchu. Ponadto zastosowano nowe, lepsze kamery w systemie Digital Side View Monitor.

Digital Side View Monitor

Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor), zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.

Nowa ekskluzywna limuzyna Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.