Organizator:

Car2X zbiera pozytywne recenzje

Podziel się

Technologia Car2X, pozwalająca na komunikowanie się auta z innymi obiektami jest chwalona przez ekspertów. "Techniczny kamień milowy" - to jedna z przykładowych opinii na temat systemu Volkswagena.

Technologia Car2X, pozwalająca na bezprzewodowe łączenie z innymi pojazdami i infrastrukturą drogową została wykorzystana w nowym Golfie. Nowy samochód Volkswagena jest pierwszym autem na europejskim rynku, które zostało wyposażony w taki system. Car2X działa w oparciu o sieć Wi-Fi, który jest zastrzeżony dla komunikacji między pojazdami. Oznacza to, że korzystanie z niego nie obciąża sieci komórkowej. Nowa technologia pozwala na komunikowanie się między samochodami, znajdującymi się w promieniu do 800 metrów. Wymiana informacji zachodzi w czasie kilku milisekund. 

System wykorzystany w nowym Golfie został bardzo ciepło przyjęty przez branżowych ekspertów. - Volkswagen zasługuje na najwyższe uznanie za to, że wprowadza tę technologię seryjnie do takich modeli jak Golf, które są sprzedawane w wielkiej liczbie egzemplarzy - powiedział sekretarz generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen. - Tu chodzi o ekscytującą dziedzinę bezpieczeństwa jazdy - dodaje. Euro NCAP postanowiło wyróżnić Volkswagena, przyznając producentowi nagrodę "Advanced Award", które jest wręczane za przełomowe rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa. 

 

Car2X został również poddany wnikliwym testom, które przeprowadziło niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC. Nowy system został sprawdzony w ośmiu sytuacjach, w których kierowca nie byłby w stanie zareagować odpowiednio szybko na zagrożenie. Technologia Volkswagena ostrzegała kierującego pojazdem nawet z 11-sekundowym wyprzedzeniem.  Nie bez powodu ADAC nazwało Car2X "technicznym kamieniem milowym", będącym na równi z systemem ABS, czy poduszkami powietrznymi. 

Nie dziwi więc, że niemiecki koncern planuje dalszy rozwój opracowanej przez siebie technologii. Obecnie Car2X jest aktywny przy prędkości powyżej 80 km/h, jednak w przyszłości ma reagować również w ruchu miejskim. System jest tym skuteczniejszy, im więcej pojazdów w pobliżu go wykorzystuje. Z tego powodu Volkswagen planuje wyposażenie w nową technologię kolejnych modeli.