Organizator:

Audi rośnie w Chinach

Podziel się

Niemiecki koncern notuje wzrosty w Państwie Środka.

Nie tak dawno opisywaliśmy wyniki Volkswagena, który zanotował wzrosty sprzedaży w pierwszych miesiącach 2019 roku. Okazuje się, że powody do zadowolenia mają również w Inglostadt. Audi poprawiło czerwcowy wynik z poprzedniego roku w segmencie premium. Wzrost o 1,7 procent przełożył się na 166 700 sprzedanych samochodów. Tak dobry wynik to przede wszystkim zasługa świetnej sprzedaży w Chinach, gdzie zanotowano wzrost o 22,2 procent.

Najabrdziej popularnymi modelami na chińskim rynku okazały się Audi A4 L oraz Audi Q5 L. Sukcesem okazała się również przedłużona wersja Audi Q2, kóra została przygotowana specjalnie z myślą o tym regionie. Czerwcowy świetny wynik w Państwie Środka przedłożył się także na dobry rezutat w całym pierwszym półroczu, gdzie odnotowano wzrost o niepsełna 2 procent (1,9%).

Spoglądając globalnie na wyniki niemieckiej firmy można zauważyć spore zainteresowanie Audi A8. Sprzedaż tego flagowego modelu wzrosła aż o 53,2 procent. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się SUV-y spod znaku czterech pierścieni. Klienci sięgali często po Audi Q5 (+32,1%), Audi Q2 (46,2%), czy Audi Q3 (wzrost o 51 procent w Europie).

Jeżeli jednak przeanalizujemy ogółem na sprzedaż pojazdów Audi w pierwszym półroczu 2019 roku, to okaże się, że koncern z Inglostadt odnotował spadek o 4,5 procent. W przedsiębiorstwie zdaje się nie budzić to większych obaw. – Pierwsza połowa roku zdominowana byłą przez szereg wyzwań, takich jak np. wymiana modelowa wśród najlepiej sprzedających się rodzin modelowych oraz opóźnione efekty przejścia na cykl WLTP – przekonuje Martin Sander, który 1 lipca objął stanowisko wiceszefa nowo powstałego działu sprzedaży na rynkach europejskich, a wcześniej pełnił rolę szefa operacyjnego Działu Sprzedaży i Marketingu.

 Dobre wyniki zanotowane w czerwcu nastrajają nas optymistycznie na pozostałą część roku. Spodziewamy się dynamicznego zwiększenia sprzedaży, ponieważ nasza inicjatywa modelowa nabiera rozpędu. Już wkrótce do salonów trafią Audi Q3 Sportback, odświeżone Audi Q7 i Audi A4 nowe hybrydy typu plug-in – podkreśla Sander.

Polski rynek dostosował się do ogólnoświatowych trendów. W pierwszym półroczu zarejestrowano 6487 pojazdów, co w porównaniu z analogicznym okresem daje spadek o niespełna 18 procent (17,87%). Ostatni miesiąc w Polsce również nie był pomyślny dla Audi. W czerwcu sprzedano o 27,18% mniej samochodów. Są jednak rynki, z których docierają pomyślne sygnały dla niemieckiego producenta.. Tak jest chociażby we Francji, Danii, czy Norwegii, gdzie na wykresach sprzedażowych można znaleźć dodatnie wyniki.