Organizator: Grupa MTP

Ambitne plany VW: 60 miliardów euro na kolejne inwestycje

Grupa VW nie zamierza zwalniać tempa. W latach 2020-2024 niemiecki koncern przeznaczy 60 miliardów euro na inwestycje związane z elektromobilnością, cyfryzacją i hybrydyzacją.

Przesądzone. Rada Nadzorcza zaakceptowała plany, według których koncern ma przeznaczyć w kolejnych pięciu latach 60 miliardów euro na inwestycje związane z elektromobilnością, cyfryzacją i hybrydyzacją. - Z pełnym zdecydowaniem kontynuujemy transformację koncernu Volkswagen koncentrując inwestycje na zagadnieniach ważnych z punktu widzenia przyszłej mobilności. W ten sposób konsekwentnie realizujemy strategię koncernu – powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej koncernu Volkswagen, Hans Dieter Pötsch.  

- W najbliższych latach jeszcze przyspieszymy inwestycje. Hybrydyzacja, elektryfikacja i cyfryzacja naszych samochodów będą w nich odgrywały coraz większą rolę. Chcemy wykorzystać efekty skali i synergii. W warunkach niepewnej koniunktury pracujemy równocześnie nad zwiększeniem produktywności, wydajności i nad optymalizacją kosztów, by w ten sposób osiągnąć wyznaczone cele – powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen.

Zwiększona produkcja i rozbudowa fabryk 

Podczas tego spotkania zmodyfikowano również plany związane z liczbą modeli, jakie spółka zamierza wyprodukować do 2029 roku. Władze koncernu zakładają, że do tego czasu na rynku pojawi do 75 pojazdów wyposażonych wyłącznie w napęd elektryczny oraz 60 modeli hybrydowych. Tym samym liczba wyprodukowanych samochodów elektrycznych wzrośnie do około 26 milionów.  

Plany są ambitnie. Nie dziwią zatem informacje o planowanych inwestycjach związanych z rozbudową obecnych fabryk VW. Przykładem jest istniejący zakład w Chattanooga, który w 2022 roku stanie się miejscem produkcji aut elektrycznych Volkswagena przeznaczonych do sprzedaży na rynkach Ameryki Północnej. Poza tym w Chattanooga ma powstać linia montażu akumulatorów. Na budowę linii produkcyjnej samochodów elektrycznych skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB koncern przeznaczy 800 milionów dolarów i zatrudni dodatkowo 1 000 osób. Produkcja ma wystartować w 2022 roku, a pierwszym stworzonym w tym miejscu modelem będzie SUV z rodziny ID. Tym samym od 2022 roku samochody skonstruowane na bazie platformy MEB opracowanej specjalnie na potrzeby aut elektrycznych będą wytwarzane w ośmiu fabrykach na trzech kontynentach (pozostałe dwie będa funkcjonować w Niemczech i w Chinach). 

Rozbudowy doczeka się także Szklana Manufaktura w Dreźnie. Obiekt ten stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Drezno stanie się po Zwickau drugim miejscem produkcji ID.3 w Niemczech. Jesienią 2020 roku z taśm tutejszej fabryki zjadą pierwsze egzemplarze aut skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. W późniejszym czasie może zostać również uruchomiony montaż innych modeli z rodziny ID.