Nowości od Aprilia na sezon 2025 – Tuareg Rally i Tuono V4
Aprilia – prędkość zaklęta we włoskim stylu. Zobacz motocykle, których wyścigowa dusza zamknięta jest w eleganckiej, jedynej w swoim rodzaju, sylwetce.

Początki marki Aprilia sięgają lat powojennych, kiedy to Cavaliere Alberto Beggio założył firmę w miejscowości Noale. Zaczynając od rowerów, Aprilia już w 1968 roku zadebiutowała motorowerem własnej konstrukcji. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w latach 70., kiedy to motocykle tej marki zaczęły odnosić sukcesy w motocrossie, a nazwiska takie jak Ivan Alborghetti czy Maurizio Sgarzani zaczęły kojarzyć się z triumfem i ambicją.
Wkrótce potem Aprilia skierowała się ku wyścigom torowym – segmentowi, w którym do dziś jest liderem technologii i designu. Kultowe modele, jak RS 250, to połączenie precyzji, lekkości i niesamowitej mocy, które od lat inspirują kolejne pokolenia kierowców.

- Aprilia Tuareg Rally – Dakar w DNA
Aprilia Tuareg Rally wchodzi na rynek jako hołd dla sukcesu Jacopo Ceruttiego, który jako pierwszy przekroczył linię mety Dakaru 2024. Model ten dostępny jest w limitowanej kolorystyce "Rally Race Replica", identycznej jak w zwycięskim motocyklu. Anodyzowane na złoto widelec, kierownica i obręcze kół, nowy wysoki błotnik, wzmocniona osłona silnika, szersza kierownica i terenowa kanapa tworzą bezkompromisowy pakiet off-roadowy.
Tuareg Rally to także aktualizacje techniczne. Nowe mapowanie silnika zapewnia lepszą reakcję przepustnicy, a tytanowy wydech SC Project z końcówką 60 mm nie tylko poprawia brzmienie i osiągi, ale również obniża masę motocykla do 199 kg. Zawieszenie Kayaba z 240 mm skoku i liniowymi sprężynami gwarantuje najwyższą skuteczność w terenie.
Nowości w skrócie:
- Redukcja masy o 5 kg
- Tłumik SC Project
- Wytrzymałe obręcze ergal
- Zawieszenie Kayaba (240 mm)
- Aluminiowa osłona silnika
- Wzmocnione handbary
- Szersza kierownica
- Terenowa kanapa

- Aprilia Tuono V4 – sportowa elegancja z nową aerodynamiką
Nowe Tuono V4 na sezon 2025 to połączenie doświadczenia MotoGP z codzienną funkcjonalnością. Największą zmianą jest aerodynamiczne skrzydło, generujące 2,5 kg docisku przy 250 km/h, które poprawia stabilność i redukuje opory powietrza. Design został całkowicie przeprojektowany z myślą o ochronie kierowcy.
Silnik V4 zyskał nowe życie – pojemność wzrosła do 1099 cm³, moc do 180 KM, a zmiana pozycji katalizatora zmniejszyła odczuwalne ciepło. Elektronika APRC oferuje możliwość zakupu i aktywacji funkcji online bez wizyty w serwisie. System bazuje na algorytmach predykcyjnych, przewidujących reakcje motocykla.

Systemy i pakiety (wybrane funkcje):
- 3 tryby jazdy, Cornering ABS
- Kontrola trakcji (8 poziomów), Wheelie Control (3 poziomy), Quickshifter
- Track Pack: launch control, pit limiter, kontrola uślizgu
- Comfort Pack: doświetlanie zakrętów, tempomat
- Race Pack: GPS, live control nad trakcją i wheelie
- Suspension Pack: tylko w wersji Factory – sterowanie półaktywnym zawieszeniem Öhlins Smart EC 2.0
Nowości w skrócie:
- Silnik zunifikowany z RSV
- Moc 180 KM
- Nowa aerodynamika ze skrzydełkami
- Zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0

Zapraszamy na stoisko marki w czasie Poznań Motor Show!