Kolejna premiera na Poznań Motor Show! Następca modelu BAIC BJ20 wkrótce w Polsce.
Już tej wiosny na polskim rynku zadebiutuje BAIC BJ30 – nowoczesny, hybrydowy SUV z napędem 4x4! Przyjdź na premierę podczas Poznań Motor Show 2025, gdzie będziesz mógł zobaczyć i dotknąć ten wyjątkowy pojazd.

Marka BAIC w Poznaniu zaprezentuje drugą generację znanego modelu: BJ30, która zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Pekinie w kwietniu 2024 roku. Wprowadzenie BJ30 na rynek polski ma na celu rozszerzenie oferty BAIC w segmencie średniej wielkości SUV-ów, oferując klientom nowoczesny i wszechstronny pojazd o atrakcyjnych parametrach technicznych.
BAIC BJ30 to 5-osobowy SUV segmentu D, wyposażony w 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu napędowego wynosi 280 KM, a moment obrotowy sięga 685 Nm. Pojazd posiada automatyczną skrzynię 2-DHT i napęd 4×4, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy.
Co wyróżnia BJ30?
✅ Hybrydowy napęd o mocy systemowej 280 KM
✅ Napęd 4x4 i tryby jazdy terenowej ATS
✅ Nowoczesne wnętrze z ekranami 14,6” i 10,25”
✅ 5-letnia gwarancja
Trzy silniki, liczne zalety
Zaawansowany technologicznie układ hybrydowy sprawdzi się w każdym scenariuszu podróży. Serce modelu BAIC BJ30e stanowią 1,5-litrowy silnik benzynowy A156T2H-H1 współpracujący z dwoma wydajnymi jednostkami elektrycznymi. Dopracowana technologia hybrydowa służy zwiększeniu wydajności i elastyczności samochodu, poprawie komfortu jazdy, obniżeniu kosztów eksploatacji oraz minimalizacji emisji CO2.

Elektroniczne sterowanie
Inżynierowie BAIC korzystają z bogatych, blisko 70-letnich doświadczeń w konstruowaniu samochodów prawdziwie terenowych, ale równocześnie doskonale rozumieją wyzwania i potrzeby współczesności tworząc serię innowacyjnych modeli. Znakomitym przykładem jest BAIC BJ30e, w którym zastosowano zaawansowany sterowany elektronicznie napęd na cztery koła.

Wsparcie w każdej sytuacji
Zależnie od sytuacji drogowej mamy możliwość praktycznie ciągłego rozdziału momentu obrotowego na oś przednią i tylną w proporcjach: 100% na przednią oś lub z rozdziałem 50% na 50% między przednią a tylną osią.

W ułamku sekundy
Zaletą elektronicznego sterowania napędem jest m.in. możliwość błyskawicznego przełączania między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła. Proces ten trwa zaledwie 0,03 sekundy, jest on płynny i całkowicie nieodczuwalny dla kierowcy i pasażerów.
Bezpiecznie i stabilnie
W modelu BJ30e nie występują praktycznie opóźnienia w przekazywaniu momentu obrotowego na koła, typowe dla tradycyjnych napędów 4x4, w których jest on przekazywany poprzez ciężkie mechanizmy w postaci skrzyni biegów i wałów napędowych. Zaawansowany, sterowany elektronicznie napęd 4x4 wydatnie poziom bezpieczeństwa jazdy, poprawia trakcję oraz pewność i stabilność prowadzenia w zakrętach, zwłaszcza podczas jazdy po śliskiej lub sypkiej nawierzchni.

Terenowe dziedzictwo
O możliwościach terenowych modelu BJ30e świadczy nie tylko seryjny napęd na cztery koła. Prześwit modelu BJ30e przy pełnym obciążeniu wynosi aż 215 mm, a maksymalna głębokość brodzenia sięga 450 mm. Podczas jazdy po bezdrożach wsparciem mogą być oczekiwane wartości kąta natarcia, rampowego i zejścia, które wynoszą odpowiednio 25°, 21° oraz 30°.
Nadwozie samochodu zabezpieczono przed uszkodzeniami mechanicznymi odpornym na zarysowania tworzywem na progach i nadkolach. Nietuzinkowym detalem jest umieszczenie lampek pozycyjnych na nadkolach.
BJ30e jest gotowy na każdy scenariusz podróży. Dzięki inteligentnemu systemowi ATS (All-terrain system) mamy do dyspozycji specjalne tryby usprawniające jazdę po śniegu, błocie, piachu oraz unikatowy w segmencie tryb do przejazdu przeszkód wodnych. Do wyboru odpowiedniego trybu BJ30e wykorzystuje elektroniczny układ sterowania o dużej mocy obliczeniowej.