Hongqi - wyjątkowe samochody premium dostępne już w Polsce
Po spektakularnej premierze na Poznań Motor Show 2025, luksusowa marka Hongqi właśnie rozpoczyna sprzedaż w Polsce. Czy monumentalny SUV E-HS9 i eleganckie limuzyny mają szansę rzucić wyzwanie europejskiej dominacji? Sprawdzamy, co dokładnie oferuje, gdzie można kupić i jakie ambitne plany ma najstarszy producent aut premium z Państwa Środka.

Po gorącej premierze na kwietniowych targach Poznań Motor Show 2025, chiński gigant segmentu premium, marka Hongqi, oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce. Pod koniec lata 2025 roku pierwsze samochody trafią do salonów, a my znamy już pełną ofertę, lokalizacje dealerów i niezwykle ambitne plany nowego importera. Czy polski rynek jest gotowy na luksus z Państwa Środka?
Nowe otwarcie pod skrzydłami AADC
Choć pojedyncze egzemplarze modelu E-HS9 pojawiały się w Polsce już wcześniej, rok 2025 to zupełnie nowy rozdział dla marki. Oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem Hongqi został Asian Automotive Distribution Center (AADC). To kluczowa informacja, która gwarantuje stabilną sieć sprzedaży, profesjonalny serwis i pełne wsparcie producenta. To właśnie AADC odpowiada za imponujący debiut na poznańskich targach i szeroką strategię wejścia na rynek.
Od limuzyn dla Mao do globalnej ekspansji
Hongqi (wym. Hon-czi), czyli „Czerwona Flaga”, to marka-symbol, istniejąca od 1958 roku. Przez dekady jej majestatyczne limuzyny woziły najważniejsze osoby w Chinach. Dziś, należąc do potężnego koncernu FAW Group (który w 2024 roku wyprodukował ponad 3,2 mln pojazdów), Hongqi wykorzystuje swoje doświadczenie, by zaoferować luksus na skalę globalną. A pomaga w tym m.in. Giles Taylor, były główny projektant Rolls-Royce'a, który nadzoruje design chińskiej marki.
Gama modelowa na polski rynek
Oferta Hongqi w Polsce jest zaskakująco kompletna i trafia w gusta zróżnicowanych klientów. Wszystkie modele objęte są 5-letnią gwarancją z limitem 150 000 km.
-
E-HS9: Bezdyskusyjny okręt flagowy. Ten w pełni elektryczny, monumentalny SUV oferuje do 7 miejsc, moc sięgającą 551 KM i baterię 99 kWh. Jego design, komfort i wyciszenie stawiają go w jednym rzędzie z najdroższymi autami na rynku.
-
H9: Klasyczna, reprezentacyjna limuzyna będąca bezpośrednim konkurentem dla niemieckich limuzyn segmentu F. Pneumatyczne zawieszenie, luksusowe materiały i dostojna sylwetka to jej znaki rozpoznawcze.
-
H6: Propozycja dla szukających sportowych emocji. Ten dynamiczny liftback o mocy 245 KM łączy elegancję z zadziornym charakterem.
-
H5: Elegancki sedan klasy średniej, który z pewnością przyciągnie wzrok potężnym grillem i bogatym wyposażeniem. To realna alternatywa dla popularnych limuzyn segmentu D.
-
HS5 i HS3: Dwa SUV-y celujące w najgorętsze segmenty rynku. Większy HS5 to komfortowy i wszechstronny SUV z napędem 4x4, a kompaktowy HS3 idealnie wpisuje się w potrzeby miejskiej dżungli.

Sieć dealerska i ambitne cele
Sprzedaż i serwis będą realizowane przez sieć siedmiu autoryzowanych salonów, które startują pod koniec lata 2025. Znajdziemy je w następujących lokalizacjach:
-
Gdynia
-
Warszawa (2 lokalizacje)
-
Poznań
-
Opole
-
Rzeszów
-
Wrzosowa (koło Częstochowy)
Plany importera są odważne – do końca 2025 roku na polskie drogi ma trafić około 1000 samochodów marki Hongqi. W perspektywie kilku lat sprzedaż ma wzrosnąć do kilku tysięcy sztuk rocznie.
Hongqi wchodzi na rynek z potężnymi argumentami: odważną stylistyką, bogatym wyposażeniem, zaawansowaną technologią i gwarancją budującą zaufanie. Kluczowa okaże się polityka cenowa. Jeśli okaże się konkurencyjna, marka ma realną szansę, by wykroić dla siebie spory kawałek luksusowego tortu. Jedno jest pewne – czasy rynkowej nudy właśnie się skończyły.